Khamis, 5 September 2013

masalah dalam komputer

setiap kali cuti sem, selain daripada keja part time kat Purnama Hotel, mcm biasa ak buat bisnes repair laptop.. memandangkan notebook 1malaysia banyak problem, pastu geng2 adik ak xtau macam mana nak repair. so ni peluang aku

aku bukan pakar pun dalam repair2 ni, jd smua solution untuk byk masalah hampir sama..iaitu reformat ataupun recovery..kah3..kalau kat kedai aku pernah servey dorg akan charge rm60-rm120. tp aku murah2 ja

lain komputer lain karenah...pastu makin banyak laptop aku jumpa, makin byk aku tau secara x sengaja cara nak setel masalah..selagi yg rosak software masih ditanggung beres..tp kalau hardware pnya problem aku xbrani nak angkat..berisiko..perlu amik masa lama nak order..paling cepat 1 mggu pastu modal pula tiggi..kalau hardware problem aku suh dorg hantar kedai

sumber gambar: sini
nak tau masalah2 yg dihadapi oleh laptop anda dan resolution yang sesuai untuk repair.. tunggu sehingga post yang akan datang..aku nak share satu2 laptop yg aku ingat banyak kontroversi n karenah sepanjang aku repair laptop2 yang aneh


Tiada ulasan:

Catat Ulasan