Rabu, 6 Ogos 2014

Syawal satu persinggahan

Belum terlambat rasanya untuk mengucapkan selamat hari raya kepada semua, apapun hari raya hanya persinggahan, kegembiraannya pasti menjadi kenanagan terindah buat kita sebagai bekalan sehingga setahun yang akan datang dan pastinya kita mengharapkan kegembiraan ini bukanlah kali yg terakhir. Kita mengharapkan agar dipertemukan lagi ramadhan yg akan datang dan seterusnya akan kembali merasai kemeriahan aidilfitri. Bagi saya sendiri hari raya adalah satu-satunya hari yang menyatukan seluruh ahli keluarga untuk bertemu dirumah, tidak ada jarak yg boleh memisahkan kami sekeluarga pada hari raya, sejauh manapun berada tetap akan kembali ke kampung halaman.

Bagi seluruh umat islam di dunia, kita mengharapkan pada Hari Raya Aidilfitri yg akan datang tiada lagi keganasan, pembunuhan, pertelingkahan. Kita harapkan Gaza tidak lagi berdarah, nasib umat islam di Somalia diberi perhatian, hak umat islam di Rohingya diperjuangkan, sunni di Syiria tidak lagi dizalimi. Ketamakan dan kebobrokan berkuasa hanya akan menzalimi golongan yg lemah jika dibiarkan berleluasa. Saya yakin dan percaya keganasan tidak pernah membahagiakan, yang memberi kebahagian adalah keadilan, bumi harus ditadbir dengan kesamarataan tanpa mengambil hak orang lain. Masing-masing boleh berbangga dengan hak sendiri, boleh mempertahankan hak sendiri, tetapi jangan sampai mencabuli hak orang lain. 

Selamat Hari Raya Aidlfiti seluruh umat islam. 
9 Syawal 1435

Aku lampirkan bersama gambar ini sebagai kenangan. Maaf aku tak pandai nak ber'selfie', so tak banyak gambar yg dapat di'upload'.

The Heroes 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan