Sabtu, 9 November 2013

harus bagaimana?


Satu persamaan yg ada dalam setiap diri manusia adalah mereka inginkan ketenangan, namun definisi ketenangan itu adalah subjektif, berbeza maknanya mahupun rasanya bagi setiap manusia.. 


Namun untuk mendapatkan ketenangan masing-masing punya cara sendiri, ada yang melihat pemandangan laut, ada yang melihat matahari terbenam, ada yang melihat matahari naik, ada yang membaca al-Quran bahkan ada juga yang pergi ke K-box untuk berkaraoke.. 

Betulkah ada yang pergi ke k-box untuk mencari ketenangan???mereka juga manusia yang punyai masalah..namun menggunakan metod yang berbeza mengatasinya..bagi sesetengah lain k-box merupakan tempat untuk menjadikan otak "serabut"..inilah dinamakan kepelbagaian manusia.. tapi saya yakin, ketenangan itu hanya bersifat sementara, sampai satu tahap kematangan dimana kita menyedari perlunya hati kita bertaut pada sang pencipta.. 

Maka dipenghujungnya hanya kembali kepada Allah jua kita akan dapat ketenangan abadi.. "dan ingatlah hanya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang.." 


sumber gambar: sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan