Ahad, 2 Mac 2014

Pening

Hari ini selesai mendengar ulasan daripada 2 belah pihak yang berbeza mengenai beberapa isu. Ia sangat memeningkan untuk menilai pihak mana yang betul, mengapa isu itu tidak jelas secara dibahagian "surface"? Tidak tahu pihak mana yang lebih betul.

Aku cuba untuk mengurangkan efek sampingan daripada kepelbagaian ideologi yang masuk ke dalam minda. Ada yg berkata untuk harmoni dengan kepelbagaian pandangan pada awalnya, tapi setelah memberi penjelasan tetap berlaku penolakkan pandangan yang lain tanpa menjernihkan balik kekeruhan.




sekadar hiasan
Aku merangkak semula, tetap belum berpihak, dan masih membuat perkiraan mengenai maklumat yang diperolehi. Aku suka dengan keadaan yang sekarang, cuma berharap agar suatu hari nanti semakin kita banyak membaca  corak pemikiran, kita semakin mencari keserasian dan menekan perkara yang terdapat titik pertemuan, bukan hanya menampakkan dan membesar-besarkan isu yg tidak selari dengan kita. Mungkin pertembungan ini sudah berlaku lebih awal di negara-negara barat dan kita disini masih merangkak dalam ideologi. Perkara ini memang akan terjadi kerana semakin lama manusia semakin berfikir, semakin lama manusia cuba untuk menyelesaikan masalah mereka hadapi dalam sosial.

Post ini agak sedikit berat dan tersirat, tak ramai akan faham. Ia bergantung dengan siapa kita bergaul dan dari situ telah menjadikan seseorang memahami situasi ini. Abaikan jika tidak faham

Tiada ulasan:

Catat Ulasan